2015. okt 28.

Fokhagymás-petrezselymes tengeri sügér, tökmagolajos almás madársalátával

írta: organichicks
Fokhagymás-petrezselymes tengeri sügér, tökmagolajos almás madársalátával

image_11.jpeg

Mivel én annyira nem szeretem a húst, igyekszem minél több tengeri ételt készíteni. Ez egy nagyon gyors, egyszerűen elkészíthető könnyű vacsora. 

Hozzávalók 2 fő részére:

Halhoz:

  • 2 közepes szelet friss tengeri sügér (a Metro áruházban nagyon jó a halas pult)
  • 4 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • mogyoróolaj vagy kókuszzsír (mogyoróolajat Lidl-ben kapni)

Salátához:

  • 1 csomag madársaláta
  • 1 nagyobb fej golden alma 
  • 1 marék pirított tökmag
  • 20 dkg kecske gouda sajt (Lehel piacon a francia sajtboltban veszem)
  • tökmagolaj

 Elkészítése:

  1. Az almát és a sajtot felkockázom, majd összekeverem a salátával, tökmaggal és meglocsolom tökmagolajjal, majd szórok rá egy kis sót. 
  2. A kipréselt fokhagymát és az apróra vágott petrezselymet összekeverem kb. fél dl mogyoróolajjal. Ezt kenem majd a halra. Ha van időnk be is lehet pácolni pár órával előtte. 
  3. Ha nem pácoltam be, akkor bekenem a hal mindkét oldalát ezzel a petrezselymes-fokhagymás olajjal és egy kis sóval. 
  4. Majd serpenyőben mogyoróolajon közepes lángon kisütöm. Én mindkét oldalát jól át szoktam sütni, imádom mikor a fokhagyma jól megsül rajta. 

Kb. 30 perc alatt készíthető el. 

 

Szólj hozzá

hal kecskesajt tökmagolaj madársaláta sütés-főzés