2016. már 30.

Csokis-kókuszos tallér

írta: organichicks
Csokis-kókuszos tallér

kokusztaller.jpg

Ez a sütemény nagyon jó reggelire, kávé mellé vagy akár ebéd utáni nassoláshoz:) Hozzávalókat 2,5 dl-es bögrével mértem. 

 

Előkészület       Sütési idő        Összesen 
15 perc 15 perc 30 perc

Hozzávalók: (kb. 15 db. közepes tallérhoz)

  • 40 g sótlan vaj (én ezt most vajjal készítettem, de helyettesíthető kókuszzsírral)
  • 2 bögre kókuszreszelék (én ezt nagyon szeretem, mert nagyszemű) 
  • fél bögre kókuszliszt 
  • 2 nagy tojás
  • 4 ek. kókuszvirág cukor
  • 50 g magas kakaótartalmú feketecsoki durvára vágva (én ezt az Lidl-es fajtát szeretem)
  • csipet só

Elkészítése

  • Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. 
  • A kókuszreszeléket összekeverjük a kókuszliszttel és a csipet sóval.
  • Közepes lángon megolvasztjuk a vajat és hozzáadjuk a kókuszreszelékes keverékhez, jól eldolgozzuk. 
  • A tojásokat a cukorral habosra verjük, majd belekeverjük a kókuszreszelékes masszánkat és hozzákeverjük a durvára vágott csokinkat. 
  • Puha jól formálható kissé ragadós masszát kapunk, ha úgy látjuk, hogy nem áll össze, adjunk hozzá még egy kevés kókuszlisztet. 
  • Kézzel lapos tallérokat formálunk belőle. 
  • Sütőpapírral kibélelt tepsiben, légkeverésen, 180 fokon, kb. 10-15 percig sütjük, amíg elkezdenek barnulni.
  • Légmentes dobozban, hűtőben tároljuk.

kokusztepsi.jpg

Szólj hozzá

csoki kókusz desszert-édesség