2016. jún 29.

Mangós-kókuszos torta (vegán)

írta: organichicks
Mangós-kókuszos torta (vegán)

image_31.jpg

Ez a mangós-kókuszos kesukrémes torta rendkívül gyorsan és egyszerűen elkészíthető és sütést sem igényel. Kiváló szülinapi tortának vagy bármilyen ünnepi alkalomra:) Arra figyeljünk, hogy a kesudiót előző nap áztassuk be, vagy ha ezt elfelejtjük akkor mielőtt nekiállnánk forróvízbe pár órára tegyük bele. Érdemes fogyasztás előtt egy nappal elkészíteni, hogy az ízek összeérjenek. Tetejét kókusz chips-el és ribizlivel dísztettem, de bármi mással lehet ízlés szerint. Sajnos itthon elég nehéz jó ízű mangót találni, úgyhogy pürével készítettem. A krémhez, hogy összeálljon agar-agar használtam, amivel óvatosan kell bánni mert ha többet adunk hozzá, mint ami előírt félő hogy nagyon zselés állagú lesz. Bővebben itt olvashattok róla.  A hozzávalók beszerezhetőek bármilyen paleo vagy bio boltban én a Lehel piacin vettem. A mangó pürét is ott szereztem be a földszinten az ázsiai élelmiszereket árusító boltban. A hozzávalókat 2,5 dl-es bögrével mértem. 

 

Előkészület     Hűtési idő      Összesen      
45 perc 30 perc 1 óra 15 perc   

 Hozzávalók: (24 cm átmérőjű tortaformához)

Alaphoz

  • 20 dkg aranymazsola
  • 1 bögre kókuszreszelék 
  • fél bögre zab
  • 3 ek. kókuszzsír olvasztva

Elkészítése

  • Aprítóban először a zabot aprítjuk majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és addig aprítjuk míg egy ragadós masszát nem kapunk ez kb. 5 perc, de persze ez gép függő is. Ha esetleg nem akarnak összeállni adjunk még hozzá mazsolát. 
  • Ezt a masszát egy folpack-al kibélelt tortaforma aljába nyomkodjuk egyenletesen és betesszük a mélyhűtőbe míg  készítjük a krémet. 

mangoskokuszos_alap.jpeg

Krémhez

  • 20 dkg kesudió (előre beáztatott)
  • fél citrom leve
  • fél bögre  kókusztej (aroy-d vagy cocomas a legjobb)
  • 4,5 dl mangópüré vagy friss mangó pürésítve (más gyümölccsel is kipróbálható)
  • 3 ek. kókuszzsír olvasztva
  • 3,5 csapott tk. agar-agar
  • tetejére: kókusz chips
  • tálaláshoz: ribizli

Elkészítése:

  • Az előre beáztatott kesudiót leszűrjük és átmossuk majd aprítógépben a citromlével, a kókusztejjel és a kókuszzsírral krémesítjük. 
  • Egy serpenyőben a mangópürét csomómentesen elkeverjük az agar-agarral és folyamatos kevergetés mellett felforraljuk majd a tűzről levéve hűtjük kicsit. Vigyázzunk hogy ne hűtsük ki nagyon mert akkor elkezd kocsonyásodni, ha ez történne akkor csak melegítsük fel újra. 
  • Ezt a mangós krémet összekeverjük a kesudiós krémünkkel és ráöntjük az alapunkra. Én külön nem adtam hozzá édesítőt mert elég édesnek találtam mangó püré miatt. 
  • A tetejét kókusz chips-el díszítjük és berakjuk a mélyhűtőbe fél órára (vagy amíg megdermed, csak vigyázzunk meg ne fagyasszuk:) majd a hűtőben tároljuk. 
  • Ribizlivel díszítsük a tetejét tálaláskor. 

image_27.jpeg

image_25.jpg

image_26.jpg

mangoskokuszos.jpeg

És ha ilyen masnival szeretnétek díszíteni, sablont itt találtok hozzá. Csak kartonpapírból kell kivágni és ráragasztani egy pálcikára. 

Szólj hozzá

kókusz mango kesudió agar agar zab desszert-édesség