2016. aug 05.

Fügés csokitorta (glutén- és tejmentes)

írta: organichicks
Fügés csokitorta (glutén- és tejmentes)

fugestorta.jpg

Imádom a nyers fügét, a kecskesajttal való kombinációjának idén sikerült a függőjévé válnom:) Szerencsém van, mert kaptam nagyon sok nyers fügét, így miután már nem bírtam többet enni sajttal valami recept után kellett néznem, hogy felhasználjam a maradékot. Így leltem erre a csokis fügetorta receptre, melynek forrása innen származik, kicsit alakítottam rajta úgy készítettem el. Azt kell mondja nagyon jó lett, kávé mellé meg különösen kiváló:) A hozzávalók beszerezhetőek bármilyen nagyobb paleo boltban én a Lehel piacin vettem. A tortaformám 24 cm átmérőjű. A mérő bögrém 2,5 dl-es. 

 

Előkészület     Sütés idő      Összesen    
30 perc 30 perc 1 óra

Hozzávalók: (24 cm-s tortaformához)

  • 8 db érett friss füge + a tetejére díszítésnek
  • 2 db M-es tojás
  • 1/4 bögre olvasztott  kókuszzsír
  • 1 bögre kókuszkrém (cocomast használtam)
  • 4 ek. kókuszvirág cukor vagy bármi más édesítő 
  • 1 tk. őrölt vanília 
  • fél tk. szódabikarbóna
  • 1/2 bögre gesztenyeliszt
  • 1/2 bögre kókuszliszt
  • 1/2 bögre cukrozatlan kakaópor + a tetejét megszórni 
  • fél tk. só

Elkészítése:

  • A fügéket félbevágjuk és a félbevágott oldalukkal felfele betesszük a sütőbe (légkeverés, 190 fok), addig sütjük míg teljesen meg nem puhulnak kb. 15-20 perc.
  • Mikor már kellően megpuhultak kivesszük őket és hűlni hagyjuk (az enyhén megégett részeket vágjuk le róluk), ha ezt a folyamatot megakarjuk gyorsítani tegyük be a hűtőbe picit. Ha már kihűltek beletesszük egy aprító vagy turmix gépbe hozzáadjuk a kókuszkrémet, kókuszvirágcukrot, vaníliát és összeturmixoljuk. 
  • Egy külön tálban a tojásokat jól összekeverjük a kókuszzsírral és a szódabikarbónával majd hozzáadjuk a szitán átszitált gesztenye- és kókuszlisztet majd a kakaóport és a sót. 
  • Majd a két masszát jól összekeverjük, enyhén folyós pudingszerű tésztát fogunk kapni.
  • Egy sütőpapírral kibélelt tortaformába átöntjük és mehet is a sütőbe (légkeverés, 180 fok) kb. 30 perc alatt készen van, tűpróbával ellenőrizzük.
  • Hagyjuk egy kicsit rácson hűlni majd a tetejét apró lyukú szita segítségével megszórjuk kakaóporral valamint friss fügével is díszíthetjük ízlés szerint.

fuge1.jpg

fuge2.jpg

fugetorta5.jpg

fugetorta4.jpg

fugetorta6.jpg

 

Ha tetszett a recept és érdekelnek a továbbiak kövess Facebookon és Instagramon.

Szólj hozzá

füge csoki kókuszliszt paleo gesztenyeliszt paleo édesség desszert-édesség