2017. máj 18.

Fahéjas édesburgonya tócsni (glutén-, tejmentes)

írta: organichicks
Fahéjas édesburgonya tócsni (glutén-, tejmentes)

edesburitocsni3.jpg

Édesburgonyát bármikor bármilyen mennyiségben és formában képes vagyok enni, mert annyira imádom:) Már régóta a terveim között szerepelt, hogy készítek belőle tócsnit. Nekem annyira ízlett a püré amit már korábban elkészítettem és fahéjjal, mézzel édesítettem, hogy ezt a kombinációt használtam most is. Lisztként pedig a csicseriborsó lisztet használtam, mert annyira bevált a pakora készítése során. Tetejére lehet tejfölt is tenni, de anélkül is nagyon finom. 

 

Előkészület:    Sütési idő:      Összesen:      
15 perc 15 perc  30 perc

Hozzávalók: (kb. 2 fő részére)

  • fél kg. édesburgonya
  • 1 db m-es tojás
  • fél kk. fahéj
  • 1 kanál méz
  • 1 ek. friss rozmaring 
  • só ízlés szerint
  • 1 db közepes fej lilahagyma
  • 3-4 ek. csicseriborsó liszt
  • kókuszzsír a sütéshez

Elkészítése

  • A tojást felütjük és jól összekeverjük a sárgáját a fehérjével. 
  • Az édesburgonyát nagy lyukú reszelőn lereszeljük a hagymával együtt. 
  • Hozzáadjuk a rozmaring leveleket, mézet, fahéjat, sót, tojást és jól összekeverjük. 
  • Majd legvégül hozzáadjuk a csicseriborsó lisztet, annyit, hogy összeragadjon és tallérokat tudjunk formálni belőle.
  • A tallérokat érdemes rárakni egy keverő spatulára, és úgy beletenni a forró olajba sülni, így nem fog szétesni. Kb. 2-2 percet kell sütni oldalanként közepes lángon. 

edesburitocsni1_1.jpg

edesburitocsni2_1.jpg

edesburitocsni1.jpg

Ha tetszett a recept és érdekelnek a továbbiak kövess Facebookon és Instagramon.

Szólj hozzá