2017. okt 31.

Fetával sült cukkini (vega)

írta: organichicks
Fetával sült cukkini (vega)

cukkini2.jpg

Eddig valamiért sosem készítettem cukkinit, a zöldségek közül a brokkolin kívül ez volt az, amit annyira nem favorizáltam (most azt hiszem ez megváltozott:). A receptet egy barátnőmtől lestem el, annyira ízlett, hogy mindenképpen felszerettem volna tenni a blogra, ezúton is köszönöm neki!:) Nagyon gyorsan megvan és iszonyat finom, kiváló köretnek vagy előételnek, de én sokszor fogyasztom vacsorára is. Feta sajttal sülve készítettem, és nagy örömömre kaptam a Lehel piacon kecske fetát:) A sütéshez földimogyoró olajat használtam, szeretem mert jó íze lesz tőle az ételeknek, de természetesen ez helyettesíthető bármilyen olajjal.

 

Előkészület:   Sütési idő:      Összesen:  
10 perc  20-30 perc 40 perc

 Hozzávalók

  • 1 db nagyobb cukkini
  • 4 szál újhagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kb. 40 g feta sajt
  • só 
  • olaj (nálam mogyoró olaj)

Elkészítése

  • Sütőt előmelegítjük (180 fok, légkeverés). 
  • A cukkinit megtisztítjuk, meghámozzuk és félbevágjuk. Kikaparjuk a közepéből a magokat oda fogjuk behelyezni a tölteléket. Kicsit megkenjük olajjal és megsózzuk. 
  • Az újhagymát, a fokhagymát és a sajtot felvágjuk apró darabokra és beletöltjük a cukkinikbe, úgy hogy a sajt legyen a legtetején
  • Kiolajozunk vékonyan egy tepsit és belehelyezzük a cukkiniket. 
  • Kb. 20-30 percet sütjük és készen is van. 
  • Friss kaprot is tehetünk hozzá, úgy is isteni kipróbáltam a hétvégén:)

 

20171024_131239.jpg

20171024_132108.jpg

20171024_132442.jpg 

cukkini.jpg

Ha tetszett a recept és érdekelnek a továbbiak kövess Facebookon és Instagramon

 

 

 

Szólj hozzá

cukkini fetasajt sütés-főzés