2017. jan 04.

Pizzatészta csicseriborsólisztből (vegán, gluténmentes)

írta: organichicks
Pizzatészta csicseriborsólisztből (vegán, gluténmentes)

pizza1.jpg

 Imádom az indiai konyhát, ott alkalmazzák elég sokszor a csicseriborsólisztet, gondoltam kipróbálom milyen lenne belőle a pizzatészta és jelentem elég jó nem beszélve arról, hogy csak vízzel kell összekeverni és mehet is a sütőbe, pillanatok alatt megvan. Bátran kijelenthetem, hogy ennél egyszerűbb pizzatésztával én még nem találkoztam.  Arra figyeljünk, hogy olyan sütőformába süssük, hogy ne legyen túl vastag a tészta ez az adag kb. egy kisebb tepsihez elég.  Mérőpoharam 2,5 dl-es, sütőformám 18x30 cm-s. Csicseriborsólisztet a Lehel piacon a földszinten található török élelmiszereket árusító boltban vettem, de kapható bármelyik nagyobb bio boltban (Bijo, ediline, Herbaház). 

 

Előkészület     Sütési idő     Összesen    
10 perc 30 perc  40 perc

Hozzávalók:

  • 1 bögre csicseriborsóliszt
  • ¾ bögre víz
  • 1 ek. Szárított oregánó
  • 1 ek. Szárított bazsalikom
  • 2 gerezd fokhagyma (átnyomva)
  • 1 kk. só

Elkészítése:

  • Sütőt előmelegítjük (200 fok, légkeverés).
  • A csicseriborsóliszthez hozzáadjuk a fűszereket, a fokhagymát, majd a vizet és alaposan csomómentesen összekeverjük (érdemes kézi habverővel).
  • Palacsintatészta állagú folyékony tésztát kapunk, amit átöntünk egy sütőpapírral kibélelt közepes sütőformába, amit érdemes picit kikenni olajjal is.
  • Berakjuk a sütőbe 10 percre, amíg elkezd megszilárdulni.
  • Kivesszük és rárakjuk a feltétet ízlés szerint majd visszatesszük a sütőbe 180 fokon tovább sülni míg a tészta aranybarna nem lesz (kb. 20 perc).

 Nálam a feltét (nem vegán):

  • Bio paradicsom püré (DM-ben lehet kapni)
  • 1 fej kisebb lilahagyma
  • kecskesajt
  • rukkola

pizza4.jpg

Ha tetszett a recept és érdekelnek a továbbiak kövess FacebookonInstagramon és YouTubeon.

Szólj hozzá

vega videók pizza csicseriborsó gluténmentes vegán sütés-főzés gluténmentes pizza