2016. jún 17.

5 perces mangós-kókuszos chia puding

írta: organichicks
5 perces mangós-kókuszos chia puding

image_24.jpg

Nagyon megszerettem a chia pudingot, mert villámgyorsan kb. 5 perc alatt elkészíthető és bármilyen gyümölccsel/maggal kombinálható ízlés szerint. Egyetlen hátránya talán, hogy nem fogyasztható azonnal, mert minimum 4 órát kell a hűtőben állni hagyni, de az a legjobb ha este elkészítjük és másnap fogyasztjuk:) A chia mag igazi "szuperélelmiszernek" számít, omega-3 zsírsav tartalma teszi egyedivé. Jelentős a fehérje-, vitamin-, élelmi rost-, és antioxidáns tartalma is. Szénhidrát-tartalma kisebb, mint a gabonaféléké. Beszerezhető már a legtöbb bio boltban. Felhasználható puding készítéshez, de akár önmagában a salátánk tetejére is szórhatjuk, vagy én még torta tetejére krém sűrítéséhez szoktam használni illetve kiváló tojás helyettesítő (1 tojás=1 ek. chia mag + 3 ek. víz). Korábban készítettem már eperrel is, melynek a receptje itt található. 

Imádom a mangót és a múlt héten megláttam a Rossmann-ban, hogy lehet kapni bio mangó pürét, úgyhogy most kipróbáltam azzal. Friss mangóból is elkészíthető természetesen, csak elég nehéz jó ízűt találni. Ha azzal szeretnének csinálni akkor csak pürésíteni kell a mangót egy kis vízzel aprító- vagy turmix gépben, de bármilyen más friss gyümölccsel is helyettesíthető. A chia magot kókusztejjel kevertem össze (ezt a fajtát használtam), de bármilyen más növényi tejjel is kipróbálható, amit szerettek. Külön édesítőt nem adtam hozzá, mert a kókusztej és a püré is elég édes volt.

Hozzávalók: (kb. 2 közepes pohárhoz)

  • 5 dl kóksztej vagy más növényi tej
  • 2 dl mangó püré
  • 7,5 ek. chia mag
  • kókuszreszelék díszítésnek a tetejére ízlés szerint

Elkészítése:

  • A kókusztejet a chia maggal jól elkeverjük (én habverővel kevertem). Picit állni hagyjuk, majd beleöntjük két közepes pohárba (ott is érdemes még kanállal átkeverni) és betesszük a hűtőbe  minimum 4 órára, de a legjobb ha egy egész estén át hagyjuk állni. Érdemes azért 2 óra elteltével ránézni és átkeverni, ha elkezdenének picit ülepedni a magok.
  • 4 óra elteltével vagy másnap mikor már pudingos állaga lett ráöntjük a pürét és a tetejét díszítjük kókuszreszelékkel. 

 

Szólj hozzá

kókusztej mango chia mag chia puding desszert-édesség