2015. okt 27.

Rozmaringos-almás kacsamellfilé curry-s rizzsel és hagyma chutney-val

írta: organichicks
Rozmaringos-almás kacsamellfilé curry-s rizzsel és hagyma chutney-val

Életem első blogbejegyzése

kacsa.jpgA kacsamellfilé recept forrása Zoli apukája:) Én magamnak nem szoktam készíteni húst, de sokszor főzöm ezt az ételt mikor vendégek jönnek hozzánk, és mindig nagy sikere van:) Nem egy gyors étel, viszont annál egyszerűbb és finomabb. Alma helyett elkészíthető körtével is, úgy is isteni. 

Kacsamellfilé hozzávalói 2 főre:

  • 2 csomag kacsamellfilé (én a Lidl-ben szoktam venni a Valdor márkájút, 1 csomagban 2 db van)
  • 2 alma vagy körte is lehet
  • 1 nagyobb szál friss rozmaring
  • só 
  • bors
  1. A sütőt előmelegítjük légkeverésen 190 fokra.
  2. A kacsamellfiléket lemossuk, besózzuk borsozzuk, majd bele tesszük egy tepsibe bőrével lefelé és engedünk alá 1 ujjnyi vizet, mellétesszük a rozmaringot. Lefedjük alufóliával és betesszük a sütőbe 70-75 percre.
  3. Majd kivesszük, levesszük róla a fóliát, leöntjük a zsírját (félretesszük), csak 1 ujjnyi maradjon benne, megfordítjuk a melleket bőrével felfelé, mellé tesszük az almákat vagy körtéket és vissza tesszük a sütőbe és 200-210 fokon lepirítjuk, közben folyamatosan locsoljuk a saját zsírjával. Kb. olyan 15 perc alatt megpriul, az alma meg a rozmaring isteni ízt fog adni neki. 

Curry-s rizshozzávalói 2 főre:

  • 1 bogre rizs
  • 1 db sárga curry paszta  én nem szeretem csípősen, de aki igen az vehet hozzá zöld curryt is)
  • kókusztej (cocomas) bármilyen bio boltban beszerezhető 

A bögre rizst a kacsazsírján megpirítom kicsit, majd felöntöm 1 bögre vízzel és 1 bögre kókusztejjel és hozzáadom a curry pasztát majd hagyom így megfőni. Alacsony lángon főzzük lefedve, kevergessük meg néha nehogy légjen. 

Hagyma chutney: 

  • Kb. 6 nagyobb fej lilahagyma
  • rozmaring
  • vörösbor

A hagymákat vastagabb karikára vágjuk. Kacsazsíron üvegesre pároljuk, hozzá adjuk a rozmaringot. Majd hozzá öntjük a vörösbort és nagyobb lángon lepirítjuk kicsit. Ízlés szerint sózzuk. Nagyon finom lesz a kacsa mellé:)

Ennek a menüsornak az elkészítése kb. 2-2 és fél óra:)

 

 

Szólj hozzá

hagyma rizs curry kacsamell kókusztej rozmaring sütés-főzés