2016. máj 03.

Zöldséges nyári tekercs mogyorószósszal

írta: organichicks
Zöldséges nyári tekercs mogyorószósszal

nyaritek.jpg

Találtam az Ázsia boltban a Lehel piacon nyári tekercshez való rizsalapot így hát hétvégén azt készítettem:D Viszonylag gyorsan elkészíthető étel, a rizsalapok igényelnek némi türelmet:) A múltkor Thai kókusztejes-zöldséges rizshez készített mogyorószósz annyira ízlett, hogy ehhez is azt csináltam.  A hozzávalókat én a Lehel piacon a földszinten található Ázsia boltban vettem, a koriander is beszerezhető ott, középen a termelő részlegen a fűszernövényeket áruló hölgynél, vagy a budai oldalon a The Fruit Shop-ban. Csíra is kapható a Lehelen az Ázsia bolt mellett a sarkon lévő bio boltban, illetve a vasárnaponkénti Háztáji Szimpla Piacon. Aki még nem járt itt feltétlenül menjen el, nagyon jó dolgokat lehet találni!

Hozzávalók: (kb. 8-10 tekercshez)

  • 8-10 db nyári tekercshez való rizsalap

Zöldségekhez

  • 2 sárgarépa vékony csíkokra vágva
  • 2 marék csíra (én retekcsírát használtam)
  • kisebb fej lilakáposzta fele csíkokra vágva
  • 1 nagy csokor koriander

Tésztához:

  • kb. negyed csomag rizstészta
  • 1 ek. tamarind szósz (ázsia boltban beszerezhető)
  • 3 ek. szójaszósz
  • 2 ek. kókuszvirág cukor
  • fél lime leve
  • 2 gerezd fokhagyma apróra vágva
  • szezámolaj
  • chili aki szereti (én nem:D)

Elkészítése

  • A rizstésztát beletesszük egy lábasba, ráöntünk forrásban lévő vizet, fedővel letakarjuk és hagyjuk megpuhulni, kb. 10 perc. Ha megpuhult vegyük le róla a fedőt és öntsünk rá egy kis szezámolajat. 
  • Wok-ban szezámolajon az apróra vágott fokhagymát kb. 2 perig pároljuk, hozzáadjuk a tamarind szószt, szójaszószt, kókuszvirág cukrot, lime levet és összefőzzük kb. 5 percig. Majd hozzáadjuk a szószhoz a tésztát és összekeverjük, majd félretesszük. 

fajl_000_2_1.jpeg

Mogyorószószhoz:

  • 10 dkg földimogyoró (sótlan)
  • 2 ek. kókuszzsír (olvasztva)
  • 1 ek. méz
  • 2 ek. rizsecet
  • 1 kk. szezámolaj 
  • kb. 3 cm-es friss gyömbér lereszelve
  • víz

Elkészítése

  • A földimogyorót aprítógépben a kókuszzsírral krémesre aprítjuk. 
  • Átrakjuk egy kis lábasba, hozzáadjuk a mézet és alacsony lángon összekeverjük, hozzáadjuk a rizsecetet, szezámolajat, reszelt  gyömbért és tovább keverjük. Ne forraljuk fel arra vigyázunk. Ha túl sűrűnek találjuk vízzel hígíthatjuk. Mikor elkészül levesszük a tűzről és félretesszük. 

mogyorszosz.jpeg

Nyári tekercsek elkészítése

  • 1 rizslapot beáztatunk vízbe kb. fél percre vigyázzunk, hogy ne puhuljon meg túlságosan, mert akkor szétszakad. Kivesszük, rátesszük egy nedves konyharuhára, elsimítjuk egyenletesen, kicsit türelemjáték, mert eléggé ragad, de megéri vele vesződni:)
  • Először belerakjuk a tésztát, majd rápakoljuk a zöldségeket és először a széleinél behajtva, szorosan feltekerjük. 
  • Majd folytatjuk ezt a többi rizsalappal. 

  • Találtam egy jó képet hozzá ami még segítségül lehet. 

viet-rice-paper-rolls-step-by-step2.jpg

        Kép forrása: http://www.recipetineats.com/vietnamese-rice-paper-rolls-spring-rolls/

  • Ez a videó is segíthet, itt vágódeszkára teríti ki, én ezt még nem próbáltam. 

  • Ha elkészült mogyorószószba mártogatjuk és elfogyasztjuk:)

nyaritek2.jpg

nyaritekercs.jpg

A recept ötlete innen származik. 

 

 

 

Szólj hozzá

koriander mogyorószósz nyári tekercs ázsiai ízvilág