2016. sze 07.

Körtés fordított sütemény (glutén- és tejmentes)

írta: organichicks
Körtés fordított sütemény (glutén- és tejmentes)

kortessuti2.jpg

Ennek a süteménynek a receptje nagyon egyszerű, gyorsan szerettem volna sütni valamit, benéztem a hűtőbe mi van otthon és ez lett belőle:) Nem kell hozzá semmilyen liszt alternatíva csak mandula és dió darálva. A tetejét mivel körte szezon van azzal díszítettem. Én a fahéjat és a gyömbért a tésztájába kevertem, de a körtéket is megfogathatjuk benne illetve még csokidarabokat is keverhetünk a tésztába úgy még finomabb. A tortaformám 24 cm-s, a mérő bögrém 2,5 dl-es. 

 

Előkészület      Sütési  idő     Összesen    
15 perc  20 perc  35 pec

Hozzávalók

  • 4 db m-es tojás
  • fél bögre kókuszkrém (cocomas)
  • kb. 3 db körte
  • fél bögre dió
  • fél bögre hámozott mandula
  • 3 ek. kókuszvirág cukor vagy eritrit 
  • fél tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. fahéj
  • 1 tk. őrölt gyömbér
  • 1 tk. vanília 
  • fél tk. kardamom

Elkészítse

  • A sütőt előmelegítjük (180 fok, légkeverés). 
  • A mandulát és a diót aprítógépben aprítjuk.
  • A tojásokat a kókuszvirág cukorral habosra verjük majd hozzákeverjük a kókuszkrémet majd az összes többi hozzávalót. Jól összekeverjük az egészet. 
  • Egy sütőpapírral kibélelt tortaforma aljába helyezzük a körte szeleteket és ráöntjük a tésztát. 
  • Mehet is a sütőbe kb. 20 perc alatt készen van, tűpróbával ellenőrizzük. Érdemes a legalsó rácson sütni, mert nekem hamar megpirult a teteje. 
  • Fordítsuk ki a tortaformából és rácson hagyjuk kihűlni. 
  • Fagyit vagy lekvárt is adhatunk mellé tálaláskor. 

kortessuti2_1.jpg

kortessuti_1.jpg

kortessuti.jpg

 Ha tetszett a recept és érdekelnek a továbbiak kövess Facebookon és Instagramon.

Szólj hozzá

körte dió mandula desszert-édesség