2016. máj 12.

Mentàs-epres csokitorta (vegán, gluténmentes)

írta: organichicks
Mentàs-epres csokitorta (vegán, gluténmentes)

image_10.jpg

Végre növésnek indult a menta a teraszunkon, és mivel eper szezon is van ezért kombináltam ezt a kettőt:) A torta krémjének pedig a verhetetlen kesudió-csoki párost használtam. Az alapját a datolya helyett arany mazsolával készítettem, szerintem nagyon finom lett, személy szerint nekem jobban ízlik, mint a datolyás. Nagyon mutatós torta lett belőle, szülinapra kiváló. Ha valaki más ízkombinációt szeretne nyugodtan használjon az eper helyett bármilyen gyümölcsöt, vagy  az epres-mentás szósz  helyett simán csak gyümölccsel is lehet díszíteni a tetejét. Én, hogy fokozzam a menta ízt, menta ízesítésű Lindt fekete csokit használtam a krémhez, de aki ilyet pont nem talál használhat sima magas kakaótartalmú fekete csokit, ebben az esetbe plusz friss mentát is kell tenni a krémbe. Sütés nélkül készül, úgyhogy érdemes a fogyasztás előtt egy nappal elkészíteni, hogy összeálljon és az ízek összeérjenek.

Az epres-mentás réteghez, agar-agart használtam, ami a legtöbb bio/paleo boltban beszerezhető én a Lehel piaci első  emeleti paleo boltban vettem. Nem éppen az olcsó kategóriába tartozik, de nagyon kevés kell belőle és sok mindenre használható, szerintem érdemes megvenni. Az agar agar tengeri vörösmoszatokból nyert poliszacharid-keverék, sűrítő és gélképző anyagnak használják. Torták, sütemények, chia puding tetejére nagyon jó gyümölcsös réteg készíthető belőle, vagy akár lekvárokhoz is kiváló. 

A hozzávalókat  2,5 dl-es bögrével mértem. 

 

Előkészület     Fagyasztási idő      Összesen       
40 perc  1 óra 1,40 perc
 

Hozzávalók: (20 cm-s tortaformához)

Alaphoz:  

  • 12 dkg pekándió
  • 10 dkg dió
  • 1 bögre aranymazsola (kb. 12 dkg)
  • 1 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 2 ek. olvasztott kókuszzsír

Elkészítése:

  • A hozzávalókat aprítógépben addig aprítjuk, amíg ragadós masszát nem kapunk (kb. 5 perc), ha nem akar összeállni tegyünk még hozzá mazsolát. 
  • A masszánkat folpac-al kibélelt csatos tortaforma aljába nyomkodjuk egyenletesen (én csak az alját szoktam kibélelni folpac-al, mert így szép egyenletes lesz a széle).
  • Berakjuk a mélyhűtőbe míg készítjük a krémet. 

epresmentalap.jpeg

Krémhez

  • 20 dkg kesudió (előző nap beáztatva)
  • fél bögre kókuszzsír olvasztva
  • 100 g mentás magas kakaótartalmú feketecsoki (sima is jó akkor adjunk még friss mentát a krémhez)
  • fél citrom kifacsart leve
  • 3 ek. cukrozatlan kakaópor
  • 1-2 ek. agavé szirup (vagy más folyékony édesítő)

Elkészítése

  • A kesudiót előző este beáztatjuk, vagy ha ezt elfelejtettük akkor még mielőtt nekiállnánk az egész receptnek forró vízbe áztassuk be. Majd szűrőn átmossuk és az aprítógépbe tesszük.
  • A csokit a kókuszzsírral felolvasszuk majd hozzáadjuk az összes többi hozzávalót és addig aprítjuk míg egy krémes masszát nem kapunk. 
  • Ezt ráöntjük a mélyhűtőből kivett alapunkra, egyenletesen eldolgozzuk majd visszatesszük a mélyhűtőbe míg készül a gyümölcsös réteg.

epresmentakrem.jpeg

Mentás-epres réteghez

  • 30 dkg eper
  • kb. 30 menta levél
  • fél citrom kifacsart leve
  • 1/4 bögre víz
  • 3 ek. chia mag liszt vagy chia mag darálva 
  • fél kk. agar agar
  • 1 ek. kókuszzsír

Elkészítése

  • Kimossuk az aprítógépet. 
  • A menta leveleket apróra vágjuk majd az összes többi hozzávalóval együtt !kivétel az agar-agart, aprítjuk míg egy püré szerű híg állagú krémet nem kapunk. 
  • Áttesszük egy serpenyőbe, hozzáadjuk az agar-agart, csomómentesen elkeverjük és felforraljuk, majd levesszük a fokozatot és még kb. 5 percig főzzük. 
  • Hagyjuk kicsit kihűlni, majd a mélyhűtőből kivett tortánk tetejére öntjük óvatosan vigyázzunk hogy a krémek ne keveredjenek össze. 
  • Visszarakjuk még a mélyhűtőbe 1 órára dermedni, majd a hűtőben tároljuk. 

epresmentafelsoreteg.jpeg

 

 

 

 

Szólj hozzá

menta csoki eper kesudió agar agar chia mag desszert-édesség