2016. jún 22.

Málnás-csokikrémes mini pite

írta: organichicks
Málnás-csokikrémes mini pite

image_38.jpg

Végre elkezdődött a málna szezon, így mindenképp valami málnával kombinált receptben gondolkoztam a hétvégén, ekkor született meg ez a csokis-kókuszos mini pite. A mini pite formákat az Ikeában vettem, 14 cm átmérőjűek. Nagyon mutatós kis desszert lett belőle, 1 db akár 2-3 embernek is elég lehet, kiváló vendégváró fogás. A kókuszreszelékből én ezt a fajtát favorizálom, nagy szemű és nem száraz annyira mint a többi. A tetejét természetesen más gyümölccsel is lehet díszíteni ízlés szerint, én csináltam már áfonyával, úgy is nagyon finom. A "tészta" belenyomkodása a pite formákba némi türelmet igényel, de megéri:) A kókuszkrémhez ezt a fajtát használtam, sok sütemény készítettem már és mondhatom, hogy ez a fajta vagy a Cocomas ami a legjobban bevált. A hozzávalókat 2,5 dl-es bögrével mértem.

Hozzávalók: (3 db 14 cm átmérőjű formához)

Alaphoz

  • 2 tojás fehérje (M-es)
  • csipet só
  • kb. 1 és 3/4 bögre kókuszreszelék (vagy amennyit felvesz a tojás majd látni fogjuk)
  • 2 ek. méz

Elkészítése:

  • A sütőt előmelegítjük (170 fok, légkeverés).
  • A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá verjük. 
  • Hozzáadjuk a mézet és a kókuszreszeléket. Arra figyeljünk hogy egyenletesen adagoljuk a kókuszreszeléket, hogy lássuk mennyit vesz fel a tojásunk. Ez nálam 1 és 3/4 bögrényi adag volt. Akkor jó ha gyúrható tészta szerű állagot kapunk. 
  • A pite formákat kikenjük kókuszzsírral, az aljába biztos ami tuti én vágtam egy kör alakú formát sütőpapírból, hogy ne ragadjon le, ha előre kizsírozod és úgy teszed rá a papírt nem fog csúszkálni rajta a papír, mikor a tésztát formázod bele. 
  • Belenyomkodjuk a "tésztánkat" a pite formákba egyenletesen. 
  • Berakjuk a sütőbe és kb. 10 percet sütjük míg aranybarna nem lesz. Figyeljük, mert hamar letud égni. 
  • Ha kész van félretesszük hűlni, míg elkészítjük a csokikrémet. 

image_34.jpg

image_35.jpg

image_36.jpg

kokuszospite.jpeg

Csokikrémhez:

  • 3 dl kókuszkrém (cocomas vagy aroy-d)
  • 60 g nagy kakaótartalmú feketecsoki
  • 1,5 ek. kakaópor
  • málna a tetejére ízlés szerint

Elkészítése

  • Egy serpenyőben felolvasztjuk a csokit a kókuszkrémmel és hozzákeverjük csomómentesen a kakaóport. 
  • Ha elkészült beleöntjük a pite formáinkba (szerintem ne öntsétek színültig). 
  • Hagyjuk kicsit hűlni és berakjuk a fagyasztóba kb. 15 percre, mikor már picit elkezd dermedni, de még bele tudjuk nyomkodni a málnákat a tetejébe óvatosan és visszatesszük a fagyasztóba még egy fél órára és kész is:)
  • Hűtőben tároljuk. 
  • Mikor kiszeretnénk szedni a formákból, ha a szélén kicsit rásegítünk egy tompa késsel és kiemeljük egy tortaszedővel könnyedén kijön. 

image_40.jpg

image_39.jpg

 

image_6.jpg

 

Szólj hozzá

csoki kókusz málna áfonya kókusztej desszert-édesség