2016. ápr 22.

Thai kókusztejes-mogyorószószos zöldséges rizs

írta: organichicks
Thai kókusztejes-mogyorószószos zöldséges rizs

image_5.jpg

Azt hiszem kijelenthetem, hogy én a Thai konyha szerelmese vagyok:) annyira friss ízűek az ételeik, szeretem, hogy sok zöldséget használnak szinte nyersen, nem főzik/párolják túl. Én kimondottan nem szeretem a párolt zöldségeket, elveszíti az ízüket teljesen. Imádom, hogy rengeteg gyömbért, kókusztejet, koriandert, mogyorót, csírát használnak. A jövőben igyekszem minél több Thai receptet kipróbálni:) Ez a zöldséges rizs rendkívül egyszerűen elkészíthető és aránylag gyorsan megvan, a rizs főzése kicsit időigényes de közben eltudjuk készíteni a mogyorószószt és a zöldségeket. Kiváló főételnek, de akár köretnek is. Ha marad belőle hidegen is jó, el lehet vinni másnap a munkahelyre ebédnek:D A rizsecet és szezámolaj beszerezhető bármilyen Ázsia boltban (én a Lehel piacon vettem), koriandert a Lehel piacon vettem (középen a termelői részlegen a fűszernövényeket áruló hölgynél mindig van:). 

 

Előkészület     Főzési idő      Összesen      
10 perc  40 perc  50 perc 

Hozzávalók: (kb. 4 főre)

Rizshez:

  • 1 bögre jázmin rizs
  • 1,5 bögre kókusztej (én a cocomast hígítottam vízzel)
  • 1 gerezd fokhagyma (apróra vágva)
  • 1 kk. só

Elkészítése

  • A rizst szűrőn jól átmossuk. 
  • Felöntjük a kókusztejjel, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát  és a sót. 
  • Lefedjük, közepes lángon felforraljuk, majd levesszük 1-es vagy 2-es (tűzhely függő) fokozatra és 30 percig főzzük (fedő alatt). 
  • Majd tűzről levéve hagyjuk még lefedve 10 percet állni. 

Mogyorószószhoz

  • 20 dkg földimogyoró (sótlan)
  • 5 ek. kókuszzsír (olvasztva)
  • 3 ek. méz
  • 4 ek. rizsecet
  • 2 kk. szezámolaj 
  • kb. 5 cm-es friss gyömbér lereszelve

Elkészítése

  • A földimogyorót aprítógépben a kókuszzsírral krémesre aprítjuk. 
  • Átrakjuk egy kis lábasba, hozzáadjuk a mézet és alacsony lángon összekeverjük, hozzáadjuk a rizsecetet, szezámolajat, reszelt  gyömbért és tovább keverjük. Ne forraljuk fel arra vigyázunk. Ha túl sűrűnek találjuk vízzel hígíthatjuk. Mikor elkészül levesszük a tűzről és félretesszük. 

Zöldségekhez

  • 1 nagy kaliforniai piros paprika (apróra vágva)
  • kisebb lilakáposzta fele (apróra vágva)
  • 2 szál újhagyma (apróra vágva)
  • 10 dkg kesudió (durvára vágva)
  • 1 nagyobb répa (reszelve)
  • 1 csokor koriander (apróra vágva)
  • szezámolaj ízlés szerint
  • lime a tálaláshoz

Elkészítése:

  • A kesudiót szárazon megpörköljük. 
  • Összekeverjük a zöldségeket a kesudióval és a rizzsel, öntünk rá egy kis szezámolajat.  
  •  A mogyorószósszal összekeverhetjük az egészet vagy tálaláskor a tetejére is tehetjük. 
  • Nyomjunk rá egy kis friss lime levet. 

 

A recept forrása innen származik. 

Szólj hozzá

rizs koriander kókusztej mogyoróvaj mogyorószósz sütés-főzés office-ebéd ázsiai ízvilág