2016. aug 02.

Céklás quinoa saláta

írta: organichicks
Céklás quinoa saláta

quinoacekla2.jpg

Imádom a quinoát, szinte bármilyen zöldséggel kombinálva, hidegen és melegen is finom, rengeteg fontos vitamint tartalmaz (B vitaminokat, C-, E- vitamint és Béta karotint) valamint az egyik legtöbb ásványi anyagot és tápanyagot tartalmazó legtáplálóbb gabona. Nem utolsósorban gluténmentes is. Régóta szerettem volna már céklával kipróbálni, végre eljött az idő:) Kiváló akár köretnek vagy önmagában főételnek. Quinoát lehet kapni a legtöbb nagyobb bio/paleo boltban, én a Lehel piacin szoktam venni ott találtam eddig a legolcsóbban (500 g 1500 Ft körül van). Lágy kecskesajtot lehet az Lidl-ben kapni elég jót, vagy én még a Lehel piacon lévő sajtboltban szoktam. A hozzávalókat 2,5 dl-es bögrével mértem. 

Hozzávalók: (kb. 3-4 fő részére)

  • fél bögre quinoa
  • 4 nagyobb szem nyers cékla
  • 1 csokor petrezselyem
  • 2 marék dió
  • 20 dkg lágy kecskesajt
  • balzsamecet krém, olívaolaj, frissen facsart citromlé, só ízlés szerit

Elkészítése

  • A céklákat megmossuk és berakjuk a sütőbe (180 fok, légkeverés). Kb 1,5-2 óra alatt puhára sül, villával tudjuk ellenőrizni mikor jó. 
  • Közben elkészítjük a quinoát: szűrőn jól átmossuk majd átöntjük egy lábasba és hozzáadunk 1 bögre vizet, lefedve közepes lángon főzzük. Ha elfő róla az összes víz akkor van készen ez kb. 15-20 perc. Mikor már látjuk, hogy kezd elfőni róla a víz egy kis résnyire lehúzzuk róla a fedőt és úgy hagyom tovább főni. Ellenőrizzük azért folyamatosa és keverjük néha meg, mert le tud ragadni hamar. Ha kész van öntsünk rá egy kis olívaolajat, sózzuk meg és tegyük félre. 
  • A diót simán szárazon egy serpenyőben lepirítjuk és félretesszük. 
  • A petrezselymet apróra vágjuk. 
  • A kecskesajtot felkockázzuk. 
  • Mikor a cékla már megpuhult, kicsit hűlni hagyjuk és egyszerűen letudjuk húzni róla a héját. 
  • Ezután felkockázzuk és hozzákeverjük a quinoához, hozzáadjuk a petrezselymet és a diót is. Ízlés szerint ízesítjük balzsamecet krémmel, olívaolajjal, frissen facsart citromlével és sóval.  
  • Tálalások kecskesajtot szórunk a tetejére és megesszük:)

ceklasquinoa.jpg

Ha tetszett a recept és érdekelnek a továbbiak kövess Facebookon és Instagramon.

Szólj hozzá

dió kecskesajt gluténmentes cékla quinoa sütés-főzés