2016. jún 07.

Kókusztejes vöröslencse dhal (vegán)

írta: organichicks
Kókusztejes vöröslencse dhal (vegán)

image_21.jpg

Az egyik legnépszerűbb indiai alap-étel a dhal, nekem nagy kedvencem a vöröslencséből készült, ám még sose csináltam ez volt az eső alkalom és örömmel tapasztalta, hogy könnyen és viszonylag gyorsan elkészíthető:) Köretnek én kókusztejben főtt basmati rizst csináltam hozzá, de bármi mással jó ízlés szerint vagy akár magában is. A hozzávalók beszerezhetőek bármilyen ázsiai élelmiszereket árusító boltba, én a Lehel piacon vettem.

 

Előkészület     Főzési idő     Összesen   
10 perc  30 perc 40 perc

Hozzávalók: (4 fő részére)

  • 1,5 bögre vöröslencse
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • kókuszzsír (kb. 1,5 ek)
  • kb. 3. cm-es gyömbér darab
  • 1 kk. kurkuma por
  • fél kk. garam masala fűszer keverék 
  • 1 bögre kókusztej sűrítmény
  • 3 bögre forró víz
  • fél csokor friss koriander

Elkészítése

  • Szűrőn hideg vízzel mossuk át a lencsét majd hagyjuk lecsepegni róla a vizet. 
  • Egy közepes lábasban (én wok-ban készítettem) melegítsük fel a kókuszzsírt pároljuk meg rajta a kockára vágott hagymát, majd adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, reszeljük bele a friss gyömbért, adjuk hozzá a kurkumát és gyakori kevergetés mellett főzzük tovább kb. 2 percig. 
  • Adjuk hozzá a vöröslencsét és a 3 dl forró vizet, forraljuk fel majd lefedve alacsonyabb lángon hagyjuk főni kb. 25 percet. Néha nézzünk azért rá, ha nagyon elfőne róla a víz pótoljuk. 
  • Mikor már a lencse megpuhult ráöntjük a kókusztejet (ha cocomast használunk hígítsuk vízzel) hozzáadjuk a garam masala fűszerkeveréket és a sót ízlés szerint majd főzzük össze kb. 5 percig. Ha nagyon sűrűnek találjuk hígítsuk vízzel. 
  • Én kókusztejben főtt basmati rizst készítettem hozzá azzal tálaltam a tetejét pedig friss korianderrel díszítettem. 

Kókusztejes basmati risz

Hozzávalók

  • 1 bögre basmati rizs
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1,5 bögre kókusztej
  • 1 kk. só

Elkészítése

  • A rizst szűrőn jól átmossuk. 
  • Felöntjük a kókusztejjel, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát  és a sót. 
  • Lefedjük, közepes lángon felforraljuk, majd levesszük 1-es vagy 2-es (tűzhely függő) fokozatra és 20 percig főzzük (fedő alatt). Nézzünk azért rá néha le ne tapadjon nagyon. 
  • Majd tűzről levéve hagyjuk még lefedve 10 percet állni. 

 

A recept forrása innen származik. 

 

 

Szólj hozzá

kókusztej vöröslencse sütés-főzés office-ebéd ázsiai ízvilág